CJNSE/RCJCÉ

The Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation (CJNSE/RCJCÉ) is an open access, non-blind, peer-reviewed journal published by graduate students for the dissemination of works by graduate students at Canadian universities. We are bilingual in keeping with Canada’s two official languages, and we honour multiple cultures. We believe in providing a space for students’ voices through scholarly writing and networking.

Please read the many ways we support graduate students in Canada at this link.

ISSN 1916-9221


Journal Homepage Image

Announcements

 

CJNSE Associate Editor - Call for applications

 
CJNSE is now accepting applications for the position of Associate Editor  
Posted: 2014-09-09 More...
 

Call for reviewers and copyeditors

 
CJNSE call for graduate students to act as reviewers and copyeditors for the 2014-15 academic year.  
Posted: 2014-06-28 More...
 
More Announcements...

Vol 5, No 2 (2014)

Summer Issue 2014

Table of Contents

Editorial/Éditoriale

The Role of Graduate Students in the Expansion of Educational Research PDF
Kirk Perris, James Corcoran
De nouvelles ressources à la Revue canadienne des jeunes chercheur(e)s en éducation PDF
Annick Robertson, Nancy Allen, Dany Boulanger

Research Study/Recherche

“Course” Work: Pinar's Currere as an Initiation into Curriculum Studies PDF
Aubrey Jean Hanson, Eelco Buitenhuis, Susan Beierling, Kimberly Grant
A Case Study of a Community-Based Tutoring and Mentoring Program PDF
Christina Anne Kwiczala
Les représentations sociales des leaders d’opinions à l’Université Laval : Un objet d’étude pour comprendre la dynamique des luttes étudiantes du Québec contre la hausse des droits de scolarité PDF
François Fecteau
L’enseignement en équipe au secondaire : des conditions au service de sa pratique PDF
Dominique Laflamme
Étude critique de la validité du diagnostic du TDA/H en tant que prédicteur du rendement en résolution de problèmes mathématiques PDF
Thomas Rajotte, Dominic Voyer

Position Paper/Essai

Constructivism, Direct Instruction and the Free-energy optimization principle: A student’s integrative cognitive perspective on learning PDF
Jan-Michael Charles
A Journey Into The Unknown: Moving Beyond Behaviourist PDF
David Costello
A Matter of Life and Death: Situating Death in Education PDF
Kathy Kortes-Miller
Considering all our relations: A proposed hermeneutic turn in S-STEP PDF
Dawn Wiseman
Promouvoir l’évaluation à double aveugle à la Revue canadienne des jeunes chercheurs en éducation: une réponse à Boulanger (2014) PDF
Sebastien Beland
La gestion d’un établissement d’enseignement privé québécois : Réflexion centrée sur l’organisation du travail des directeurs-trices PDF
Louise Clément

Literature Review/Revue de la documentation

Exploring the potential of educational television: A review of the literature PDF
Erin A Schryer


General Inquiries
cjnse.rcjce.journal@gmail.com
Webmaster: TBA

Update April 2014