CJNSE/RCJCÉ

The Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation (CJNSE/RCJCÉ) is an open access, non-blind, peer-reviewed journal published by graduate students for the dissemination of works by graduate students at Canadian universities. We are bilingual in keeping with Canada’s two official languages, and we honour multiple cultures. We believe in providing a space for students’ voices through scholarly writing and networking.

Please read the many ways we support graduate students in Canada at this link.

ISSN 1916-9221


Journal Homepage Image

Announcements

 

Évaluateurs et évaluatrices d'articles recherché-es

 
La direction du volet francophone est à la recherche de bénévoles désirant s’impliquer activement à titre d’arbitre pour les articles qu’elle reçoit.  
Posted: 2015-02-16 More...
 
More Announcements...

Vol 6, No 1 (2015)

Table of Contents

Editorial/Éditorial

La recherche scientifique au temps des réformes économiques : La place des sciences de l’éducation dans le débat actuel PDF
Nancy Allen
Getting published: Tips for emerging scholars PDF
James Corcoran

Research Study/Recherche

Muslim teachers’ experiences with race and racism in Quebec secondary schools PDF
Naved Bakali
Description de la pratique d’activités physiques des participants à une stratégie d’intervention en fonction de leur sexe. PDF
Tegwen Gadais, Sophianne Dionne
Les difficultés en résolution de problèmes mathématiques des élèves ayant un TDA/H : quelle perspective adopter afin d’intervenir adéquatement? PDF
Thomas Rajotte
L’utilisation de modèles d’enseignement en stage par des futurs enseignants PDF
Émilie Tremblay-Wragg, Carole Raby, Sylvie Viola

Position Paper/Essai

Working Through Racialized Discourses using an Advocacy and Participatory Lens: Epistemological and Methodological Issues PDF
Saba Alvi
Ready, Steady Cook: The Growth of a Middle Aged Novice Researcher in the “Academic Kitchen” PDF
Lorraine Godden
Théories de l'apprentissage mobile à la lumière de l'étude de la mobilité et de la pensée complexe PDF
Martin Lalonde

Literature Review/Revue de la documentation

La pensée critique en éducation : le point de vue herméneutique PDF
Sami Halhal
La méthodologie employée dans les thèses des étudiants en éducation utilisant le concept de représentation sociale : Une revue de la littérature PDF
Edith Jolicoeur

Book Review/Critique de livre

A Quick Guide to Speed-Dating Theorists through Thinking with Theory in Qualitative Research: Viewing Data Across Multiple Perspectives PDF
Elsa Lenz Kothe, Marc Higgins, Sam Stiegler, Marie-France Berard, Brooke Madden


General Inquiries
cjnse.rcjce.journal@gmail.com
Webmaster: Jean-Philippe Lahaise
lahaise.jp@gmail.com

Update April 2015